För dig som är SKB-hyresgäst

Vi har under många år målat åt SKB:s hyresgäster. Under de senaste 3 åren, så är vi det företag som målat flest lägenheter åt SKB. Oftast med väldigt bra resultat. Vi vet att du som kund ställer höga krav och vi har därför sett till att använda målare som kan leva upp till detta.  

Hur får jag målat?

Du kanske precis fått en ny lägenhet genom SKB, eller du kanske bott i din lägenhet en tid. Oavsett vilket, så är gången som följer.

  • Du tar kontakt med oss, så vi kan mäta/besiktiga lägenheten på plats och lämna offert. Offerten är specificerad per rum.
  • När du fått offert (den är specificerad per rum), bestämmer du hur mycket du vill ha gjort.
  • Efter din beställning, så lägger vi ut jobbet på en av våra duktiga målare.
  • Väntetiden är normalt c:a 3 veckor, men vi prioriterar tomma lägenheter, då innehavarna av dessa ofta har dubbelt boende och behöver kunna flytta in så snart som möjligt.
  • Om även golv skall göras i din lägenhet, så skall detta göras innan målning.

 

Val av tapeter och kulörer

  • I de offert du får från oss ingår standardtapeter och standardkulörer för målning.
  • Det finns vissa regler att hålla sig till, när det gäller kulörer på snickerier, i tak mm.
  • Om du skulle vilja välja tapet utanför standard, så måste du betala hela den tapeten. Alltså inte bara ett mellanpris.
  • Vi arbetar med Alcros standardfärger på tak, väggar och snickerier (Milltex, V-mill, Tålig och Tät). Om du vill ha annan färg utanför standard eller färg av annat fabrikat, så får du också stå hela den kostnaden. 

 

Våra standardtapeter - länkar

 

Papperstapeter 

Borosan 14

Fioton Home paper 

Easy-Uptapeter

Borosan Easy-Up 14 

Decorama Easy Up 2016 

Fioton Home NW 

Vi vet att det kan vara svårt att välja tapet på skärmen. Våra målare har därför med sig tapetkataloger, när han kommer till dig i lägenehten. 

 

Tapetserade väggar blir tapetserade

  • Normalt tapetseras alltid tidigare tapetserade väggar. Även om tidigare hyresgäst målat på tapeten, så räknas det fortfarande som tapetserat.   
  • Det finns möjlighet att frångå regeln om att tapet ger tapet. Du måste i detta fall betala ett tillägg, för byte från tapet till målat, då vi måste bredspackla väggar (göra de släta). Denna bredspackling täcks ej av pengar i fonden, utan måste betalas direkt av dig. 

 

Efter målning

  • I samband med att målningen blir färdig skickar vi en faktura till dig på arbetet.
  • Fakturan skall tillsammans med tidigare offert samt blanketten uttag ur lägenhetsfond (finns på SKB:s hemsida och längst ner på denna sida) skickas till SKB:s medlemsservice.
  • Fakturan går som sagt ut i samband med färdigställandet. Det kan vara så att dina luckor (om de sprutlackeras) inte ännu har kommit tillbaka. Dessa kommer normal inom 10 dagar efter hämtningen.  

 

Om du inte är nöjd

Om du inte är helt nöjd med målningen, så är gången enligt följande:

  1. Målaren åker tillbaka och åtgärdar eventuella brister.
  2. Om du då fortfarande inte är nöjd, så kommer en arbetsledare från oss ut och kollar det som du är missnöjd med samt bestämmer tillsammans med dig åtgärd för avhjälpande av felet/bristen.
  3. Om du även efter detta inte är nöjd, så gör vi en besiktning ihop med din förvaltare hos SKB eller tillsammans med SKB:s oberoende besiktningsman.

Tänk på att måleri är ett hantverk.

 

Vi vill ha nöjda kunder

Då vi jobbar efter att ha nöjda kunder, så kommer du efter det utförda arbetet, få en enkät från oss. Fyll i denna, då den är ett sätt för oss att ständigt bli bättre samt den är också en viktig del i vårt kvalitetssystem.